ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!
ماهی های دریای کابل!

ماهی های دریای کابل!

سعی دارم در این فضای کوچک خودم باشم، نَفَس بکشم زندگی را، به سبک خودم، عمیق و بی باک!

بس محمد و باز گل!


در گذشته در مناطق مرکزی افغانستان رواج بوده است که اگر در خانواده ای چندین دختر پیاپی به دنیا بیاید و آرزوی داشتن پسر داشته باشند، بعد از دومین یا سومین دختر اسم دختر را می گذارند: بس گل، یا بس بی بی، یعنی که خدایا بس است و از لطف شما بابت این گل ها متشکر و ممنون هستیم، یکی از آن خاردارهایش لطفا" عطا کن!

اما اگر خانواده ای پشت به پشت صاحب پسر شوند، البته بعد از شادمانی و ابراز رضایت از این نعمات خدادادی که هر کسی هم لایقش نمی شود(!)، اسم شاید دهمین و بعد از آنرا می گذارند: باز محمد!، یعنی که شکر خدا باز هم محمد آمد، یعنی باز هم مذکر است و مایه راحتی و آسایش و افتخار خانواده اش!

نمی دانم هنوز هم همین طور است یا خیر!

نظرات 2 + ارسال نظر
مامان پریاگلی چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:53 ب.ظ http://ghab-o-shishe.niniweblog.com

خواهش می کنم به وبلاگ من و دخترم سر بزن و اگه از عکس دخترم که تو مسابقه ی نی نی شکمو شرکت کرده خوشت اومد لطف کن و کدش رو به شماره ای که نوشتم پیامک کن
پیشاپیش از لطفت ممنونم
قربان شما مامان پریا گلی

دوست همیشگی پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:31 ق.ظ

یکی از آن خاردارها
تو طنز دست خیلی خوبی داری ( تو گفتاری) یادمه هر محفلی که تو توش بودی صدای خنده هاش به راه بود... ولی تو نوشته هات بیشترش کن خیلی می دوستم

با تشکر یکی از خواننده هات!

مرسی دوست جونی، حیف که تو نیستی تا باز هم باهم بخندیم و بخندانیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد